Amadeus își menține tendința de creștere și anunță performanțele anului 2014

  • Diviziile de Distribuție și Soluții IT și-au îmbunătățit performanțele operaționale și financiare în anul 2014
  • Rezultatele sunt datorate creșterii cotei de piață și consolidării prin achiziții

 

Amadeus IT Holding, lider în furnizarea de soluții de tehnologie și de distribuție pentru industria de turism, face publice rezultatele financiare și de exploatare pentru anul 2014. Profitul ajustat pentru această perioadă, incluzând achizițiile efectuate, a crescut cu 9,9%, până la 681.1 milioane Euro. Acest lucru a fost susținut de o creștere a veniturilor cu 10,1%, până la 3,417.7 milioane Euro, și creșterea EBITDA de 9,9%, până la 1,306.0 milioane Euro.

Luis Maroto, Președinte & CEO al Amadeus, a declarat: “Rezultatele Amadeus indică în mod clar faptul că rămânem un partener de încredere al industriei de turism. Liniile noastre principale de afaceri au continuat să își întărească poziția, raportând o creștere a cotei de piață în zona de Distribuție, în special în America de Nord și Asia-Pacific. Angajamentul nostru pe termen lung în ceea ce privește relația cu companiile aeriene low-cost și hibride a luat amploare, menționând aici creșterea rezervărilor cu 16% față de anul precedent, dar și parteneriatul de referință cu compania Ryanair.”

“Asia-Pacific a continuat să fie principalul motor de creștere pentru zona de soluții IT, susținută de migrarea Korean Air, în anul 2014. Această creștere va continua: mai mulți transportatori din Asia, precum  Japan Airlines și All Nippon Airways (divizia de transporturi internaționale), vor migra la soluțiile Amadeus în anii următori. Pe piața nord-americană, eforturile noastre continue au condus la colaborarea inovatoare cu Southwest Airlines,” a adăugat Luis Maroto, Președinte & CEO al Amadeus. “Mai mult decât atât, achizițiile noastre strategice recente – Newmarket Internaţional în industria hotelieră, UFIS în domeniul soluțiilor IT aeroportuare, precum și i:FAO în segmentul de soluții IT de turism de business  – contribuie deja în mod pozitiv la succesul Amadeus.”

“Sunt încrezător că, în anul 2015, angajații și tehnologia noastră, dar și avantajele modelului nostru de afaceri ne vor permite să facem noi progrese și ne așteptăm la o creștere continuă pentru afacerile noastre.”, a completat Luis Maroto, Președinte & CEO al Amadeus.

Divizia de Distribuție

  • Veniturile din această zonă au crescut cu 5,9%, până la 2,455.1 milioane Euro (inclusiv achizițiile efectuate de Amadeus)
  • Cota de piață a crescut cu 0,7 puncte procentuale, ajungând la 40,7%

Amadeus a continuat să depășească perfomanțele medii ale industriei și în anul 2014, an în care rezervările totale efectuate de către agențiile de turism au crescut cu 3,2%. Rezervările agențiilor de turism, efectuate prin sistemul Amadeus, au crescut cu 5,2%, ceea ce a dus la creșterea corespunzătoare a cotei de piață: la 31 decembrie 2014, cota de piață la nivel mondial a fost de 40,7%, cu 0,7% mai mare decât cea de 2013.

Un moment cheie al anului 2014 a fost acordul cu compania Ryanair. Prin acest acord, o gamă variată de tarife și un set complet de servicii ale Ryanair au devenit accesibile agențiilor de turism, prin intermediul sistemelor Amadeus, pentru prima dată în mai mult de un deceniu. În plus, au fost semnate acorduri de distribuţie cu 15 noi companii aeriene hibride și low-cost, astfel încât, în prezent, 79 de transportatori low-cost au devenit parteneri Amadeus.

În anul 2014, soluțiile de merchandising ale Amadeus au menținut ritmul susținut de creștere, cu 31 de noi companii aeriene care au optat pentru soluția Amadeus Ancillary Services Solution. Printre acestea se numără Etihad Airways, care a devenit prima companie aeriană din Emiratele Arabe Unite care a implementat soluția Amadeus, dar și United Airlines, ce a marcat implementarea primei soluții NDC-XML din industria agențiilor de turism în America de Nord. În plus, 14 companii aeriene au semnat acorduri pentru familia de soluții Amadeus Fare. În prezent, un total de 110 de companii aeriene au contractat  Amadeus Ancillary Services Solution, o gamă de soluții integrate ce oferă suport companiilor aeriene în a oferi serviciile lor în peste 100 de pieţe din întreaga lume.

În domeniul agenţiilor de turism, s-a ajuns la noi acorduri multianuale cu cea mai mare companie la nivel mondial de turism online – Orbitz Worldwide, dar și cu TUI Travel, unul dintre cele mai mari grupuri de turism din lume, care operează în peste 180 de țări și are mai mult de 30 de milioane de clienţi.

Divizia de Soluții IT

  • Veniturile din această zonă au crescut cu 22,5%, până la 962.6 milioane Euro (inclusiv achizițiile). Fără achiziţii, veniturile au crescut cu 12,9%, la 887.3 milioane Euro.
  • Creșterea a fost determinată de noile implementări în mai multe companii aeriene din anul 2014, la care se adaugă impactul pozitiv al implementărilor din 2013 (cum ar fi Asiana, Thai Airways, și Garuda Indonesia), asigurând o creştere organică de 3,5%.

În luna iulie 2014, Southwest Airlines a efectuat primele zboruri ce au marcat implementarea deplină a Amadeus Altéa Suite pentru operațiuni internaționale. Alte contracte pentru Altea Suite au fost, de asemenea, semnate cu multe alte companii aeriene de de top, inclusiv Japan Airlines și Swiss Internaţional Air Lines.

Tot în domeniul soluțiilor IT, merită menționat Aeroportul Innsbruck, primul aeroport ce va implementa soluția de verificare de pasageri (Amadeus Airport Passenger Verification). În același timp, Aeroportul Gatwick din Londra a devenit primul aeroport ce implementează A-CDM, portalul colaborativ de luare a deciziilor, prin care va putea gestiona până la 55 de zboruri pe oră, pe unele dintre cele mai aglomerate piste din lume.

Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

*

ITChannel © 2017 All Rights Reserved

Designed by Iustin Vadana