CENIT sărbătorește 10 ani de activitate în România

CENIT, liderul soluțiilor software și consultanță pentru procese operaționale în domeniul Product Lifecycle Management, sărbătorește 10 ani de activitate în România

CENIT S.R.L. împlinește anul acesta 10 ani de la înființare şi este filiala firmei germane CENIT AG. Cu această ocazie,  domnul Florin Șerban, Manager General al companiei româneşti, ne-a împărtășit câteva amintiri din istoria firmei, dar și planurile acesteia de viitor. CENIT AG a fost înființată în anul 1988, în Stuttgart. În momentul de față, CENIT are sedii în șase ţări și peste 700 de angajați, fiind lider de piață în domeniul software și consultanță pentru procese operaționale în domeniul Product Lifecycle Management.

 În primul rând, la mulţi ani! Sărbătoriţi 10 ani de la deschiderea firmei CENIT în România, o aniversare specială. Cum arăta CENIT în 2006?

Mulţumim! Într-adevăr, este o aniversare specială pentru noi! Activitatea mea în proiectele CENIT începuse chiar din anul 2006 și vă pot spune cum arăta compania la un an de la înfiinţare, când la acel moment preluasem funcţia de director adjunct. CENIT intrase pe piaţa din România pentru a răspunde nevoilor industriilor auto şi aerospaţiale europene. Nu pot spune că CENIT şi-a început activitatea în România ca orice alt start-up, pentru că nu ar fi adevărat. Compania a intrat pe piaţă cu o experienţă vastă în domeniul software şi consultanță în IT, acumulată în cei 18 ani de activitate la nivel internațional. În 2006, compania-mamă deja avea sedii în oraşe importante: la München, Saarbrücken, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg şi Berlin. Misiunea companiei, încă de la început, a fost de a-i sprijini pe clienţii noştri să devină mai competitivi prin furnizarea celor mai bune soluţii şi servicii. Cred că am reuşit să atingem acest scop şi chiar mai mult.

 

Ce simbolizează pentru CENIT aceşti 10 ani? Şi cum credeţi că aţi contribuit la piaţa IT din România?

 

Au fost 10 ani extraordinari, 10 ani în care am reuşit să ne ridicăm la nivelul aşteptărilor clienţilor noştri. Piaţa IT din România este într-o continuă evoluţie, lucru care nu poate decât să mă bucure. Mai mult decât atât, competitivitatea este şi ea la cote ridicate, ceea ce ne face şi pe noi să evoluăm din ce în ce mai mult. Un exemplu este digitalizarea produselor, un fenomen din ce în ce mai accentuat, care ne motivează  să elaborăm sisteme integrate şi să găsim soluţii cât mai practice pentru clienţii noştri.

 

Sigur aventura alături de CENIT Germania v-a adus multe momente memorabile. Ne puteţi enumera câteva dintre ele?

 

Sigur că da, am avut momente importante şi foarte frumoase. Primul moment important pentru CENIT, pe care l-am trăit, a fost acordarea pentru a 12-a oară a premiului “Cel mai de succes partener CATIA în Germania”, oferit în baza rezultatelor aferente anului 2006. A fost un eveniment deosebit, care ne-a ajutat să ne propulsăm şi către alte pieţe din Europa.  Un alt moment special, tot din anul 2007, a fost premiul Best of Information On Demand Showcase Award”. A fost o adevărată reuşită pentru noi, având în vedere că am concurat cu partenerii mondiali IBM.

Ca astfel de evenimente au fost multe altele şi aş putea vorbi despre ele ore întregi, însă este suficient să mai menționez doar faptul că anul acesta, CENIT a primit distincţia “Gold Certified Education Partner”, din partea partenerului său de cursă lungă, Dassault Systèmes.

 

Cum s-a schimbat industria IT din România în ultimii ani? De asemenea, consideraţi că afacerea dumneavoastră a fost influenţată din acest punct de vedere?

 

O evoluţie există în mod clar. Deja când auzim de Product Life Cycle Management nu ne mai gândim ca la un concept de inginerie, ci mai mult ca la o strategie pentru întreprinderi.

Aşa cum am spus mai sus, piaţa IT a avut parte, în ultimii ani, de o evoluţie evidentă. Odată cu aceasta au apărut, desigur şi anumite provocări, în special pentru clienţii noştri. Aici aş putea să menţionez provocarea legată de strategia clienţilor noştri de a proiecta şi de a produce la scară globală.

O nouă schimbare poate fi şi direcţia în care se îndreaptă business-urile din România şi anume, digitalizarea acestora. Aici aş adăuga şi faptul că CENIT susţine această transformare digitală de a integra, atât pe orizontală, cât şi pe verticală, activităţile de inginerie din procesele operaţionale pentru a asigura un model holistic al datelor produselor pe întreaga durată de viaţă a acestora.

Tot aici aş mai menţiona şi nevoia de optimizare a proceselor de dezvoltare a produselor digitale, CENIT având experienţa şi expertiza necesară de a oferi consultanță companiilor de producție, atât în privinţa integrării, cât şi a training-urilor de specialitate.

 După 10 ani, cu ce se diferenţiază CENIT pe piaţă?

Experienţa ne recomandă. Suntem o companie cu un backgroud de peste 25 de ani de expertiză în producția industrială. Specialiştii noştri au cunoștinţe specifice acestei branşe şi informaţii precise despre tehnologiile și procesele de producţie. De asemenea, avem şi propriul departament de cercetare în domeniul digitalizării

proceselor industriale. Totodată, soluţiile pe care noi le punem la dispoziţie clienţilor sunt soluţii de ultimă generaţie, care oferă nu numai calitate, dar şi fiabilitate. În această notă, este demn de menţionat şi faptul că am primit două certificări care vin să susţină implementarea şi folosirea unui sistem de management al calităţii şi securităţii informaţiei.

Prin urmare, mai mult decât ne recomandă produsele şi soluţiile pe care noi le oferim, ne recomandă experienţa şi profesionalismul. Personal, cred că acestea din urmă sunt cele mai importante atribute pe care o companie de consultanţă ar trebui să le deţină.
Care sunt planurile CENIT pentru următorii ani?
Anul 2017 se anunţă a fi unul plin. În primul rând, ne dorim să ne extindem operaţiunile în România şi totodată, să ne creştem prezenţa locală. Pentru acest lucru ne vom extinde echipele de vânzări şi servicii pentru a putea satisface mai bine cerinţele locale. În anii următori ne dorim, de asemenea, să intrăm şi pe piaţa altor industrii. Dacă până azi ne-am axat pe piaţa auto şi a echipamentelor industriale, acum ne dorim să ne facem cunoscută prezența şi în alte industrii. Încă lucrăm la această nouă strategie, prin urmare prea multe detalii nu pot fi oferite încă.

Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

*

ITChannel © 2017 All Rights Reserved

Designed by Iustin Vadana