Obstacole si beneficii pentru digitalizarea companiilor din Romania

Din ce în ce mai mult vacanța nu mai înseamnă deconectare, pentru că relaxarea se face acum conectat. Conectat la rețelele sociale pe care sunt puse poze de vacanță, conținut video, gif-uri. Se merge în vacanță împreună cu toți prietenii virtuali.

Dar și companiile, din acest punct de vedere, par să intreîn vacanță. Acum mesajele din mediul virtual au un ‚ce’ aparte. Vedem înghețate și cocktail-uri pe paginile de companie. Vedem grupuri de prieteni ce fac rafting, indescifrabile fizionomii cu parapanta sau minunate geografii subacvatice.

Companiile devin oameni care vor să-i însoțească virtual pe consumatorii lor.Virtualizarea experienței de interacțiune cu potențialii clienți este un indicator de aderență a companiilor la digitalizare. Și totuși când sunt întrebate despre digitalizare, multe companii răspund fie că nu au consumatori digitali și că nu au competențe digitale, fie că digitalizarea contribuie la îmbunătățirea procesului decizional prin data analytics.

Aceste răspunsuri contradictorii care au fost colectate în cadrul studiului Barometrul digitalizării realizat de compania Valoria arată că digitalizarea aduce obstacole și beneficii. Iată care sunt cele mai importante dintre acestea:

  • Obstacole în calea digitalizării–Principalul obstacol pe care îl văd 55% dintre companii în calea transformării digitale este chiar percepția că, în acest moment, nu au consumatori digitali. Aceasta indică nevoia pentru o mai bună înțelegere a mecanismelor interacțiunii digitale cu consumatorii, având în vedere că în medie 60% din procesul de cumpărare se derulează online, fie că vorbim de B2B sau B2C. Pe locul al doilea, 37% dintre companii recunosc chiar propria rezistență la schimbare ca obstacol în calea digitalizării.
  • Beneficiile digitalizării – Cele mai importante beneficii cumulate ale integrării procesului de digitalizare în următorii 5 ani sunt: reducerea costurilor (46%), simplificarea proceselor (46%), eficiența operațională crescută (35%), capacitatea de a măsura mai bine performanțele companiei (34%) și îmbunătățirea procesului decizional cu ajutorul data analytics (33%). Pe ultimul loc se găsește facilitarea procesului de recrutare și retenție a angajaților (3%).

Companiile care au fost puternic influențate de digitalizare consideră în cel mai mare procent (12%) că digitalizarea contribuie la îmbunătățirea procesului decizional prin data analytics. Companiile care au fost mediu influențate sunt cele care cred că digitalizarea le crește reputația și brandul corporate (10%). Companiile puțin influențate de digitalizare sunt cele care consideră că pot amplifica experiența pozitivă a consumatorului prin digitalizare (13%).

  • Creșterea veniturilor cu 10% prin digitalizare – 63% dintre companiile din România spun că vor să implementeze sisteme inteligente de management operațional pentru a fi capabile să genereze cu 10% mai multe venituri în următorii 5 ani prin digitalizare. Pe locul al doilea găsim Big Data și Data Analytics cu 50%, urmate de dispozitive IoT pe locul al treilea cu 49%.

Observăm că realitatea virtuală și augmentată, inteligența artificială și roboții industriali nu fac parte din tacticile digitale ale companiilor puternic și mediu influențate de digitalizare pentru creșterea veniturilor. Spre deosebire, cele mai puțin sau deloc influențate de digitalizare sunt mai deschise la implementarea de roboți industriali. Totuși, 20% dintre companiile puternic influențate de digitalizare și 29% din cele mediu influențate se așteaptă ca internetul lucrurilor să le crească veniturile în următorii 5 ani.

Pentru companiile din România digitalizarea se mișcă în perimetrul descris de percepția că nu au consumatori digitali, de lipsa competențelor digitale și costurile prea mari. Această perspectivă atrage și răspunsurile în consecință privind beneficiile asociate acestor obstacole ale digitalizării, cum ar fi: capacitatea de a măsura mai bine performanțele companiei, simplificarea proceselor și reducerea costurilor. Așadar, vedem că pentru companiile din România, decodificarea transformărilor pe care le aduce digitalizarea se face mai degrabă în termeni de risc și mai puțin de oportunitate. Ajustarea cadrului de referință se va face pe măsură ce implementarea tehnologiei va evidenția și alte avantaje ale digitalizării. În acest caz tranziția către un altfel de a gândi se face printr-un altfel de a acționa

Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

*

ITChannel © 2017 All Rights Reserved

Designed by Iustin Vadana