Studiu Amadeus – politicile de travel – primul pas către eficientizarea gestionării călătoriilor de afaceri

Ca firmă care țintește să modeleze viitorul turismului, Amadeus dedică mult timp și multă atenție analizării evoluției tendințelor de călătorii. În acest context, vă prezentăm cel mai nou raport legat de călătoriile de afaceri în România. Studiul a acoperit câteva țări est-europene: Republica Cehă, Polonia, Ungaria, Letonia, Lituania și România, fapt care ne-a permis să aprofundăm analiza prin compararea tendințelor românești de călătorii de afaceri cu cele ale altor țări din regiune.

 

Robert Komartin – Regional Manager, Romania & Hungary, General Manager, Amadeus Romania a declarant: După analizarea atentă a rezultatelor studiului se poate vedea limpede că la nivel operațional există multe zone în care companiile văd nevoia de schimbare ca țintind formalizarea și optimizarea procesului de gestionare a călătoriilor de afaceri. Mai important, o majoritate copleșitoare a companiilor românești este deschisă la soluții noi (76%) și/sau la externalizarea organizării și gestiunii călătoriilor de afaceri (90%) – evident, în condițiile în care așa ceva le aduce beneficii tangibile, cum ar fi accesul la oferte actuale și discounturi, dar și beneficii legate de deservirea clienților, cum ar fi servicii 24/7 sau persoană de contact dedicată. Este o schimbare pozitivă majoră în abordarea gestionării acestei zone – deoarece se dovedește că în companiile unde astfel de schimbări au fost introduse (a fost definită o politică de călătorii și au fost implementate instrumente IT dedicate) satisfacția legată de organizarea și gestiunea călătoriilor de afaceri este la cel mai înalt nivel.”

 

Politica de călătorii de afaceri înseamnă un set de reguli legate de servicii de rezervare pentru călătorii de afaceri.  Principalele tendințe identificate de studiu sunt următoarele:

  • 48% din companiile românești și 62% din companiile central și est-europene dispun de o politică a călătoriilor de afaceri.
  • Aceasta este cel mai adesea prezentă în companiile care operează pe piața cehă (72%) și cel mai puțin frecventă la companiile românești (48%) și cele lituaniene (53%).
  • Cu cât e mai mare organizația care operează pe piața central și est-europeană, cu atât este mai respectată politica de călătorii de afaceri (de la 54% din companiile care au între 50 și 249 de angajați la 90% din companiile care au 1000 de angajați și peste).
  • Companiile românești care dispun de o politică de călătorii de afaceri cel mai adesea rezervă camere de hotel (88%) și bilete de avion (82%) conform acesteia; aproape trei sferturi din companii achiziționează asigurări (75%).
Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

*

ITChannel © 2017 All Rights Reserved

Designed by Iustin Vadana